Τα οφέλη του πρωινού

Τα οφέλη του πρωινού

Ως γνωστόν το πρωινό αποτελεί ένα σημαντικό γεύμα τη ημέρας αφού έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Αρχικά, το πρωινό γεύμα μας δίνει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας μετά από μια ολονύκτια νηστεία καθώς παράλληλα συμβάλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού. Ένα ισορροπημένο πρωινό εφοδιάζει τον εγκέφαλό μας με την απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης, τονώνοντάς τον, βοηθώντας έτσι να ξεκινήσουμε δυναμικά την ημέρα μας, συγκεντρωμένοι και έχοντας καλύτερη απόδοση , σωματική και νοητική, κατά τη διάρκεια των επόμενων ωρών.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη πρωινού μπορεί να οδηγήσει στην παχυσαρκία, ενώ αντίθετα η κατανάλωση σωστού πρωινού σχετίζεται με μειωμένη περιφέρεια μέσης και ο λόγος φαίνεται να είναι ότι η κατανάλωση πρωτεΐνης και φυτικών ινών μας κρατάνε για περισσότερη ώρα χορτάτους βοηθώντας έτσι να κάνουμε καλύτερες επιλογές γευμάτων μέσα στην ημέρα.

Επίσης είναι πολύ ουσιαστική η συμβολή του πρωινού για τη σωστή ρύθμιση της γλυκόζης, αποτρέποντας τις μεγάλες διακυμάνσεις στα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα ενώ παράλληλα παρέχει τις απαραίτητες ποσότητες βιταμινών, ιχνοστοιχείων και φυτικών ινών ώστε οι ημερήσιες ανάγκες να είναι σωστά κατανεμημένες μέσα στη μέρα.

Όταν φυσικά, μιλάμε για παιδιά και εφήβους η σημαντικότητα του πρωινού γεύματος μεγαλώνει αφού πρόκειται για μια ηλικιακή περίοδο όπου ο οργανισμός αναπτύσσεται ενώ παράλληλα οι δραστηριότητες σωματικές και νοητικές είναι άκρως απαιτητικές. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι δείκτες απόδοσης σε παιδιά σχετικά με τη μνήμη, τη δημιουργικότητα και τη συγκέντρωση έχουν θετική συσχέτιση με την κατανάλωση πρωινού. Τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό έχουν μεγαλύτερη δυσκολία στη συγκέντρωση, νιώθουν συχνότερα κουρασμένα κατά τη διάρκεια του σχολείου και είναι πιο επιρρεπείς στην κατανάλωση junk food.

Κάνε λοιπόν ένα δώρο στον εαυτό σου, αφιερώνοντας μερικά λεπτά παραπάνω στο ξεκίνημα της ημέρας σου, ώστε να έχεις ένα νόστιμο και θρεπτικό πρωινό που θα είναι ο σύμμαχός σου για να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της ημέρας.

Κάποιες ισορροπημένες επιλογές πρωινού θα μπορούσαν να είναι:

–        Φυτικό γάλα με muesli και κομμάτια φρέσκου φρούτου.

–        Καλαμπογκοφρέτες με αναποφλοίωτο ταχίνι και μέλι.

–        Χυμός με νιφάδες βρώμης, κομμάτια φρούτου, μέλι και κανέλα.

–        Χυμός, αυγά βραστά και ψωμί ολικής με βιολογική μαρμελάδα.

 

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X