Σοκολάτα, η αγαπημένη όλων!

Σοκολάτα, η αγαπημένη όλων!

Η ιστορία της σοκολάτας  ξεκινάει στην κεντρική Αμερική όπου και καλλιεργήθηκε το κακαόδενδρο χιλιάδες χρόνια πριν. Η σοκολάτα αποτελούσε θεραπευτικό μέσο για κάποιους λαούς της περιοχής όπως ήταν οι Μάγια, οι Ολμέκοι και οι Αζτέκοι. Κατανάλωναν τους σπόρους κακάο αφού τους είχαν επεξεργαστεί κατάλληλα, σε μορφή ρευστού μείγματος το οποίο εκτός από κακάο και νερό περιείχε και διάφορα μπαχαρικά.  

Η σοκολάτα αποτελεί απόλαυση για τον ουρανίσκο, πολύ συχνά όμως η κατανάλωσή της συνοδεύεται με ενοχές.

Τι ισχύει όμως τελικά γι’ αυτό το δημοφιλές έδεσμα;

Έρευνες που έχουν διεξαχθεί κατά καιρούς δείχνουν πως η κατανάλωση της σοκολάτας έχει πολλαπλά οφέλη για το σώμα και το νου επειδή:

–    Η υψηλή περιεκτικότητα της σοκολάτας σε πολυφαινόλες την καθιστούν ως ένα τρόφιμο με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

–  Περιέχει ουσίες που δρουν θετικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Η κατανάλωσή της προκαλεί την έκκριση ενδορφινών οι οποίες προκαλούν αίσθημα ευφορίας. Συγχρόνως, λόγω της περιεκτικότητάς της σε τρυπτοφάνη ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης η οποία έχει ισχυρή αντικαταθλιπτική δράση.

–  Αποτελεί καλή πηγή σιδήρου. Το γεγονός αυτό την κάνει μια καλή επιλογή πρόσληψης σιδήρου για τους αυστηρά χορτοφάγους.  Επίσης περιέχει μαγνήσιο και ασβέστιο τα οποία συμβάλλουν στην υγεία των οστών και των δοντιών.

–   Έχει φανεί ότι η σοκολάτα όταν αποτελεί μέρος ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής , μπορεί να προστατέψει την υγεία της καρδιάς, την πίεση του αίματος, τη μείωση της LDL «κακής» χοληστερόλης και να αυξήσει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Μπορεί επίσης να βελτιώσει το σάκχαρο του αίματος και την ευαισθησία στην ινσουλίνη, μειώνοντας τον κίνδυνο σακχαρώδους διαβήτη.

–   Η θεοβρωμίνη, μια ουσία που περιέχεται στη σοκολάτα φαίνεται να έχει ισχυρή αντιβηχική δράση.

–    Η σοκολάτα περιέχει λιπαρά οξέα σε τέτοια όμως αναλογία που δεν επηρεάζουν αρνητικά τα λιπίδια του αίματος. Επίσης η μαύρη σοκολάτα δεν περιέχει χοληστερίνη.

Όλα τα παραπάνω οφέλη αναφέρονται κυρίως στην μαύρη σοκολάτα τα οποία αυξάνονται όσο αυξάνεται το ποσοστό του κακάο σε αυτήν. Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την ενεργειακή της περιεκτικότητα η οποία είναι περίπου 170 θερμίδες ανά 30 γρ. προϊόντος. Οι σοκολάτες γάλακτος έχουν και αυτές τα οφέλη του κακάο, αλλά σε μικρότερο βαθμό αφού περιέχουν μικρότερο ποσοστό κακάο και περισσότερη θερμιδική ενέργεια. Οπότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να απολαμβάνετε την «τροφή των θεών» όπως συχνά αποκαλείται με μέτρο και στα πλαίσια ενός υγιούς τρόπου ζωής για να έχετε όλα τα οφέλη της, χωρίς ενοχές.

 

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X