Πώς να παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών

Πώς να παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών

Ένας από τους επικρατέστερους μύθους υγείας είναι ότι θα πρέπει να πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια, γιατί δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να στηρίζουν αυτό τον ισχυρισμό. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η θερμοκρασία αυξάνεται, αυξάνεται και η εφίδρωση. Κάθε μέρα, το σώμα σας χάνει φυσικά το νερό μέσω του εντέρου, του δέρματος, των πνευμόνων και των ούρων. Η ύπαρξη σωματικής δραστηριότητας αυξάνει ακόμη περισσότερο την εφίδρωση, προκαλώντας επιπλέον απώλεια νερού. Ως εκ τούτου, η σωστή ενυδάτωση και η αντικατάσταση του νερού στο σώμα σας είναι απαραίτητη καθώς το νερό παίζει σημαντικό ρόλο σε όλα τα συστήματα του οργανισμού και τις λειτουργίες του. Ο μέσος άνθρωπος χάνει καθημερινά τρία λίτρα νερού και ως εκ τούτου, η αναπλήρωσή του είναι ζωτικής σημασίας. Η έλλειψη νερού μπορεί να προκαλέσει αίσθημα δίψας, αδυναμίας και εξάντλησης.

Οι περισσότεροι νομίζουν ότι ο μόνος τρόπος για να παραμείνουν ενυδατωμένοι ,είναι να πίνουν αρκετό νερό. Υπάρχουν όμως και άλλοι επτά τουλάχιστον  τρόποι να παραμείνετε ενυδατωμένοι αυτό το καλοκαίρι και είναι οι εξής.

  • Καταναλώστε φρούτα και λαχανικά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, έως και 92%, όπως καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινα, φράουλες, κολοκυθάκια ,ντομάτες ,μαρούλι, αγγούρι.
  • Ο παγωμένος καφές, ενώ μερικές φορές είναι ήπιο διουρητικό, έχει αποδειχθεί ότι δεν οδηγεί σε αφυδάτωση . Στην πραγματικότητα ένα φλιτζάνι καφές, που αποτελείται από 98% σε νερό, θα μπορούσε να είναι μια πολύτιμη πηγή ενυδάτωσης.
  • Αποφύγετε την υπερβολική ποσότητα αλκοόλ, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.
  • Καταναλώστε κρύες σούπες, ειδικά αν περιέχουν λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Το Gazpacho, για παράδειγμα, είναι μια εξαιρετική παραδοσιακή ισπανική σούπα λαχανικών που σερβίρεται παγωμένη.
  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πρωινό βρώμης που είναι ιδιαίτερα ευεργετικό με την προσθήκη φρέσκων φρούτων.
  • Πρόσθετες επιλογές ενυδάτωσης περιλαμβάνουν χυμούς φρούτων και χυμούς λαχανικών ,καθώς και κρύο τσάι ή αφεψήματα βοτάνων

Μερικές συμβουλές για την εξασφάλιση της πρόσληψης υγρών που χρειάζεστε και την αποφυγή της αφυδάτωσης

  • Κρατήστε ένα μπουκάλι νερό εύχρηστο. Αν είναι δίπλα σας, πιθανότατα θα έχετε τη συνήθεια να το πίνετε χωρίς να το συνειδητοποιείτε.
  • Αρωματίστε και δώστε γεύση στο καθαρό νερό. Προσθέστε μια μικρή ποσότητα χυμού φρούτων ή κομμάτια φρέσκων ή κατεψυγμένων φρούτων ή φέτες λεμονιού ή φύλλα δυόσμου.
  • Δοκιμάστε διαφορετικά τσάγια χωρίς ζάχαρη. Αυτά είναι διαθέσιμα σε μια ποικιλία γεύσεων.
    Αντικαταστήστε τα ξηρά σνακ σας με φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα, με smoothies και χυμούς ή κομμάτια λαχανικών.
  • Προσπαθήστε να κάνετε το μισό από κάθε σας γεύμα λαχανικά και φρούτα. Αυτό όχι μόνο θα σας παρέχει νερό, αλλά και μια μεγάλη δόση βιταμινών, μετάλλων και ινών.
  • Πιείτε περισσότερο κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Αυτό όχι μόνο θα σας βοηθήσει να μείνετε ενυδατωμένοι, αλλά θα τρώτε πιο αργά.

Σιδηροπούλου Ιουλία
Διαιτολόγος Διατροφολόγος ,Βιολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X