Μπάρες δημητριακών

Μπάρες δημητριακών

Οι μπάρες δημητριακών αποτελούν πλέον ένα δημοφιλές σνακ το οποίο μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε σε πληθώρα γεύσεων, μεγέθους και διατροφικής αξίας. Σίγουρα οι τόσες επιλογές καλύπτουν όλα τα γούστα. Το σνακ αυτό έχει ως βάση τα δημητριακά και από εκεί και πέρα υπάρχουν αμέτρητοι συνδυασμοί, όπως για παράδειγμα με αποξηραμένα φρούτα, με ξηρούς καρπούς, σοκολάτα υγείας, ταχίνι, μέλι κ.α.

Ας ρίξουμε όμως μια πιο λεπτομερή ματιά σε αυτό το σνακ σε σχέση με τα οφέλη του αλλά και στις παγίδες που θα πρέπει να αποφύγουμε.

Αρχικά θα αναφερθούμε στα θετικά στοιχεία που οι μπάρες δημητριακών έχουν.

Αποτελούν ένα σνακ που πολύ εύκολα μπορούμε να το έχουμε μαζί μας και να το καταναλώσουμε ως ενδιάμεσο γεύμα, δηλαδή ως δεκατιανό ή ως απογευματινό, για να μας δώσει την απαραίτητη ενέργεια για μια απαιτητική καθημερινότητα.  Έχοντας πάντα μαζί μας ένα ισορροπημένο σνακ όπως είναι οι μπάρες, μειώνουμε σημαντικά τις πιθανότητες να καταναλώσουμε οποιοδήποτε άλλο σνακ που δεν αποτελεί υγιεινή επιλογή. Με αυτό τον τρόπο θα λέγαμε ότι βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Οι μπάρες δημητριακών με δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή γιατί ενισχύουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και παρατείνουν το αίσθημα του κορεσμού λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν. Επιλέξτε μια μπάρα με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τουλάχιστον 6γρ. φυτικών ινών ανά 100 γρ. προϊόντος.

Επίσης, αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και φαινολικών ενώσεων όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο φώσφορος και συγκεκριμένα οι μπάρες δημητριακών με βάση τη βρώμη ολικής άλεσης αποτελούν πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, που ενισχύουν το νευρικό σύστημα. Αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης Ε η οποία ενισχύει την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των νυχιών και βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του καρδιακού συστήματος.

Προσθέτοντας στη διατροφή μας μπάρες δημητριακών καλής ποιότητας υπάρχουν οφέλη για τον οργανισμό μας όπως είναι η μείωση της αρτηριακής πίεσης, η μείωση των επιπέδων της χοληστερίνης και η διατήρηση φυσιολογικών τιμών σακχάρων στο αίμα.

Επιπρόσθετα, οι μπάρες δημητριακών μπορούν να αποτελέσουν μια πολύ καλή επιλογή όταν αναζητάμε κάτι γλυκό, αλλά ταυτόχρονα θρεπτικό.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά και στα σημεία που θα πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί ως προς την επιλογή μπάρας δημητριακών.

Όπως είναι λογικό, ανάμεσα στις αμέτρητες επιλογές που υπάρχουν στο εμπόριο θα υπάρχουν και περιπτώσεις που οι μπάρες δεν αποτελούν και τόσο καλή ποιοτικά επιλογή. Υπάρχουν μπάρες δημητριακών που έχουν πολλά πρόσθετα ζάχαρα και κορεσμένα λιπαρά αναιρώντας έτσι όλα τα παραπάνω οφέλη που αναφέραμε. Επιλέξτε κατά προτίμηση βιολογικές μπάρες και μπάρες που έχουν λιγότερο επεξεργασμένα συστατικά. Επιπλέον θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και ως προς τις θερμίδες που κουβαλάει ένα τέτοιο προϊόν, ιδανικά να μην ξεπερνάει τις 100 – 150 θερμίδες, εκτός και αν πρόκειται για ιδική κατηγορία όπως είναι οι αθλητές που μπορούν να καταναλώνουν μπάρες με περισσότερες θερμίδες, εφιστώντας και πάλι όμως την προσοχή στην ποιότητα του προϊόντος.

Απολαύστε λοιπόν αυτό το νόστιμο και θρεπτικό σνακ, έχοντάς το ως σύμμαχο για μια απαιτητική καθημερινότητα, δίνοντας παράλληλα προσοχή στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του για να σας δώσει όλα τα οφέλη που περιγράφηκαν παραπάνω.

 

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X