Ιδέες για υγιεινά σνακ για τα παιδιά στο σχολείο

Ιδέες για υγιεινά σνακ για τα παιδιά στο σχολείο

Το σνακ στο σχολείο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής στην καθημερινότητα των παιδιών. Είναι και αυτό ένα σημαντικό γεύμα που δίνει στο παιδί την ενέργεια που χρειάζεται  για να συνεχίσει τις δραστηριότητες της ημέρας και οφείλει να είναι χορταστικό, ισορροπημένο και πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες. Ένα σωστό σνακ αποτελεί το καύσιμο για σώμα και νου και βοηθάει στην νοητική διαύγεια κάνοντας την παρακολούθηση του μαθήματος ευκολότερη. Γεγονός είναι ότι τα κυλικεία των σχολείων πολύ σπάνια διαθέτουν υγιεινά σνακ, αντίθετα είναι γεμάτα από θερμιδικές βόμβες περιέχοντας πολύ ζάχαρη και αλάτι, συντηρητικά και πρόσθετα γι’ αυτό η ανάγκη για την προετοιμασία του σνακ από το σπίτι είναι επιτακτική ώστε το παιδί να χτίσει ορθές διατροφικές συνήθειες. Συχνά όμως τα παιδιά είναι πιο απαιτητικά στις γευστικές τους προτιμήσεις και χρειάζεται οι γονείς να είναι ευρηματικοί ώστε να κάνουν το σνακ του σχολείου δελεαστικό γευστικά και οπτικά. Είναι σημαντικό κάποια τρόφιμα να βρίσκονται καθημερινά στη διατροφή των παιδιών όπως για παράδειγμα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Ακόμα και αν το παιδί σας δεν είναι πολύ φίλος με κάποια θρεπτικό τρόφιμο, είναι χρήσιμο να πειραματιστείτε δίνοντας στο παιδί το ίδιο τρόφιμο με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα αν δεν του αρέσουν τα φρούτα μπορείτε να δοκιμάσετε να τα κόψετε σε διαφορετικά σχήματα ή να τα κρύψετε μέσα σε κάτι αγαπημένο του όπως είναι η σοκολάτα, το γιαούρτι ή ένα μέσα σε ένα κέικ. Σας δίνουμε μερικές επιλογές για να πάρετε ιδέες και να κάνετε τους δικούς σας συνδυασμούς για να φτιάξετε για το παιδί σας τα αγαπημένα του σνακ για το σχολείο.

1.Ψωμάκι ολικής με ανθότυρο, ντοματίνια και σπανάκι

    Βιολογικό ατομικό χυμό

    Μερικά αμύγδαλα

2.Cup cake από αλεύρι ντινκελ, ταχίνι και κομμάτια κουβερτούρας

      Φρέσκο φρούτο εποχής

      Λαχανικά σε στικς (π.σ. καρότο, σέλερι)

3.Βαζάκι με γιαούρτι, λιναρόσπορο, κομμάτια κουβερτούρας, νιφάδες καρύδας και μέλι

      Βιολογικές ρυζογκοφρέτες

      Μερικά αποξηραμένα φρούτα

4.Μπαλάκια από βρώμη, ταχίνι, μέλι και σταγόνες κουβερτούρας,

      Τορτίγια ολικής με ψητά λαχανικά

      Φρούτο εποχής

5.Τορτίγια ολικής με λίγο ψητό κοτόπουλο, φρέσκα λαχανικά και λίγο γιαούρτι

    Βιολογικά παιδικά μπισκότα

      Βιολογικό χυμό

6.Cup cake αλμυρό με διάφορα λαχανικά (καρότο, πιπεριά, ντομάτα)

      Σοκολατάκι από αμύγδαλα και κουβερτούρα

Βιολογικός χυμός

Όλες οι παραπάνω επιλογές απευθύνονται κυρίως σε μικρότερες ηλικίες παιδιών και καλό είναι να μπαίνουν σε επαναχρησιμοποιήσιμο κουτί με χωρίσματα, διαλέξτε το μαζί με το παιδί σας ώστε να έχει τα χρώματα που του αρέσουν ή τον αγαπημένο του ήρωα. Στις μεγαλύτερες ηλικίες όπως είναι οι έφηβοι, συνήθως δεν θέλουν να φαίνεται το κολατσιό τους ιδιαίτερα σπιτικό, οπότε σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να προμηθευτούμε χάρτινες συσκευασίες όμοιες με αυτές που έχουν στους φούρνους και να προσθέσουμε την τορτίγια ή το σάντουιτς ολικής χωρίς ποτέ να ξεχνάμε το φρούτο.Όποιο συνδυασμό σνακ και αν επιλέξετε να θυμάστε πως η συμμετοχή των παιδιών στην προετοιμασία του κολατσιού φαίνεται πως έχει θετική επίδραση στις διατροφικές τους συνήθειες και ιδανικά συνοδευόμενη από μια συζήτηση σχετικά με τα οφέλη του κάθε συστατικού αλλά και η σύγκριση τους με τα συστατικά των τυποποιημένων ανθυγιεινών σνακ, τα πολλά συντηρητικά που περιέχουν και ο κίνδυνος της παχυσαρκίας από συνήθειες οι οποίες δεν είναι ισορροπημένες. Κλείνοντας να υπενθυμίσουμε ότι οι γευστικές και διατροφικές συνήθειες που θα πάρει το παιδί από το σπίτι θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο διατροφής του και στη μετέπειτα ζωή του.  

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X