Φυσική προστασία από τον ήλιο

Φυσική προστασία από τον ήλιο

Τα εσπεριδοειδή φρούτα όπως είναι το λεμόνι, το πορτοκάλι, το lime και το grapefruit, είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Έρευνες έχουν δείξει ότι η μακροχρόνια πρόσληψη βιταμίνης C μαζί με την πρόσληψη βιταμίνης Ε, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εγκαύματος από τον ήλιο. Επιπρόσθετα τα εσπεριδοειδή φρούτα περιέχουν ουσίες που μειώνουν το ποσοστό του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου του δέρματος και μείωση της βλάβης των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλείται από το ηλιακό έγκαυμα.

Καρότα

Τα καρότα αποτελούν κύρια διατροφική πηγή για την προστασία του δέρματος από τον ήλιο καθώς περιέχουν μεγάλη ποσότητα β-καροτένιου το οποίο δρα ενάντια στην καταστροφή του δέρματος από τις ελεύθερες ρίζες, ειδικά όταν αυτό συνδυάζεται με βιταμίνη Ε.

Φράουλες

Οι φράουλες περιέχουν έναν δυναμικό συνδυασμό από αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C, τα οποία βοηθούν στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο. Επίσης βοηθούν στην θεραπεία από το ηλιακό έγκαυμα.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες οι οποίες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, έχουν προστατευτική και αντιφλεγμονώδη δράση απέναντι στην μακροχρόνια έκθεση στην UV ακτινοβολία.

Ρόδι

Το ρόδι αποτέλεσε σημαντικό μέρος της θεραπευτικής παράδοσης στην αρχαία Αίγυπτο. Οι σπόροι του εξωτικού αυτού φρούτου είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά αλλά και ελαγικό οξύ το οποίο δρα προστατευτικά κατά της καταστροφής των κυττάρων του δέρματος από τις UVA και UVB ακτινοβολίες του ήλιου. Έρευνα έδειξε πως όταν χρησιμοποιήθηκε το ρόδι σε συνδυασμό με αντηλιακό αυξήθηκε η SPF προστασία κατά 20%.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές βιταμίνης Ε η οποία προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο. Επίσης περιέχουν μια ουσία, την κερκετίνη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από τις βλάβες που προκαλούνται από την υπεριώδη ακτινοβολία και την καταστροφή του κολλαγόνου που προκαλεί ρυτίδες.

Ντομάτες

Τρώγοντας ντομάτες, προσθέτουμε λυκοπένιο στη διατροφή μας. Το λυκοπένιο είναι ένα καροτενοειδές και αντιοξειδωτικό που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο και ελαχιστοποιεί οποιαδήποτε φλεγμονώδη απόκριση στο σώμα μας. Αυτά τα αποτελέσματα μεγεθύνονται όταν τρώμε μεταποιημένες ντομάτες (μαγειρεμένες ή κομμένες σε τρόφιμα όπως πάστα ντομάτας ή χυμό ντομάτας), γεγονός που καθιστά το λυκοπένιο πιο βιοδιαθέσιμο. Σε μια γερμανική μελέτη, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα τέταρτο φλιτζάνι τοματοπολτού με ελαιόλαδο κάθε μέρα για 10 εβδομάδες παρουσίασαν 35% λιγότερο κοκκίνισμα του δέρματος όταν εκτέθηκαν σε υπεριώδη ακτινοβολία από εκείνους που δεν έτρωγαν την πάστα ντομάτας. Σε άλλη μελέτη, οι άνθρωποι που έτρωγαν πέντε κουταλιές πλούσιας σε λυκοπένιο πάστα ντομάτας καθημερινά για τρεις μήνες είχαν 25% περισσότερη φυσική προστασία από τα ηλιακά εγκαύματα.

Στην κατηγορία για τη φυσική προστασία από τον ήλιο δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα σταφύλια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο κουρκουμάς και το καρπούζι και φυσικά η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού το οποίο αποτελεί ζωτική σημασία για την υγεία του δέρματος.

Όλα τα παραπάνω, αποτελούν ενίσχυση της προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία χωρίς να αντικαθιστούν τη σημαντική συμβολή των ποιοτικών αντηλιακών προϊόντων όταν αυτά χρησιμοποιούνται σωστά, βάση των οδηγιών σωστής χρήσης τους.

Ας απολαύσουμε λοιπόν τον ήλιο υπεύθυνα χωρίς να ξεχνάμε τις ευεργετικές ιδιότητες που μας προσφέρει το φως του, όπως είναι η καλή διάθεση και η παραγωγή της βιταμίνης D, η οποία είναι σημαντική για τη ρύθμιση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου από τον οργανισμό καθώς και τη διατήρηση της υγείας των δοντιών και οστών.

 

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X