Ελαιόλαδο

Ελαιόλαδο

Το «υγρό χρυσάφι» κατά τον όμηρο, το ελαιόλαδο, βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής χαρίζοντας την πλούσια γεύση του σε πλήθος φαγητών και εδεσμάτων, είναι γνωστό από την αρχαιότητα για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Πλήθος ερευνών έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται διαπιστώνοντας πολλές φορές τα οφέλη των συστατικών του στον ανθρώπινο οργανισμό.

Το ελαιόλαδο έχει λάβει τον τίτλο «Λειτουργικό τρόφιμο» εξαιτίας των πολλαπλών συστατικών του τα οποία έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι αποδεδειγμένο ότι το ελαϊκό οξύ που βρίσκεται σε αφθονία στο ελαιόλαδο μειώνει την κακή χοληστερίνη και βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών αποτελώντας έτσι σύμμαχο κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Έρευνα ελλήνων ιατρών έρχεται να επισφραγίσει την καρδιοπροστατευτική δράση του  εγχώριου παρθένου ελαιολάδου αφού φάνηκε πως η κατανάλωσή του βελτιώνει άμεσα τη λειτουργία των αγγείων και εμποδίζει τη δημιουργία φλεγμονής σε αυτά.

Λόγω των φαινολών και των πολυφαινολών που περιέχει αποτελεί φυσικό αντιοξειδωτικό αφού προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό από την οξείδωση των κυττάρων ή οποία προκαλεί γήρανση και καρκίνο.  

Η κατανάλωση του ελαιολάδου βοηθάει στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών και του λυκοπένιου από τον οργανισμό.  Επίσης έχει αποδειχθεί ότι ωφελεί το γαστρεντερικό σύστημα , συμβάλλοντας θετικά στην πέψη αλλά και στη λειτουργία του εντερικού συστήματος. Έχει θετική δράση στην ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος, στη δομή του εγκεφάλου, των οστών και του αγγειακού συστήματος καθώς και στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Επιπλέον επιβραδύνει τη γήρανση χάρη στα λιπαρά οξέα και τη βιταμίνη Ε.

Ιδανικά καταναλώστε ελαιόλαδο το οποίο γνωρίζετε ότι είναι προϊόν βιολογικής γεωργίας, ώστε να επωφεληθείτε από τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου χωρίς να επιβαρυνθείτε από τα όποια χημικά πρόσθετα φυτοφάρμακα.

Tip: Κατά το μαγείρεμα αφήστε τη μισή ποσότητα του ελαιολάδου για να την προσθέσετε στο τέλος. Έτσι θα έχετε όλα τα οφέλη από τα συστατικά του αλλά και την ιδιαίτερη, γεμάτη γεύση του.

 

Γράφει για την ΗealthyBio:
Γεωργία Κατσιδώνη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Published by

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X