Blog

ΡΕΒΙΘΟΚΕΦΤΕΔΕΣ

ΡΕΒΙΘΟΚΕΦΤΕΔΕΣ

Η συνταγή είναι για 3 μερίδες

Υλικά – Εκτέλεση: 

Μουσκεύετε 150γρ.ρεβίθια για 12 τουλάχιστον ώρες ώσπου να φουσκώσουν. Πολτοποιείτε τα φουσκωμένα ρεβίθια στον πολυκόφτη μαζί με 2 κ.σ. λάδι ,2 κ.γ. κύμινο, 3 φρέσκα κρεμμυδάκια ,1 κουταλάκι γλυκού ξερό δυόσμο, 2 κουταλιές της σούπας μαϊντανό , 2 κουταλιές της σούπας άνηθο, αλάτι, λίγο πιπέρι. Προσθέτετε στο μίγμα ρεβιθιών 1 κουταλιά της σούπας αλεύρι,

Περισσότερα
ΣΟΥΠΑ ΜΙΝΕΣΤΡΟΝΕ ΜΕ ΦΑΣΟΛΙΑ

Η συνταγή είναι για 4 μερίδες.

Υλικά – Εκτέλεση: 

» ½ φλιτζάνι φασόλια 120γρ
» 4κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
»  καρότο 120γρ
» 1 κρεμμύδι 160γρ
» 1 σκελίδα σκόρδο(προαιρετικά)
» φύλλα σέλινο – χοντροκομμένο 30γρ.
» 6 κουταλιές της σούπας ντομάτα στον τρίφτη σε χάρτινο κουτί ή μια ώριμη ντομάτα  στην εποχή της 130γρ.
» 1 φλιτζάνι λάχανο ψιλοκομμένο 90γρ
» 1 πατάτα 200γρ.

Περισσότερα
Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Η νηστεία των Χριστουγέννων είναι μια από τις τέσσερις κύριες  περιόδους νηστείας της εκκλησίας μας.  Αρχίζει στις 15 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 24 Δεκεμβρίου. Δίνει στους πιστούς την ευκαιρία να προετοιμαστούν για τη γιορτή της Γέννησης του Χριστού, στις 25 Δεκεμβρίου. Είναι ένα είδος χορτοφαγικής διατροφής με εκούσια αποχή από συγκεκριμένα τρόφιμα και ποτά, ιδιαίτερα από κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, αβγά, ζωικό βούτυρο, ελαιόλαδο και κρασί. Ωστόσο, κάποια από αυτά τα τρόφιμα καταναλώνονται σε ορισμένες χρονικές στιγμές της νηστείας. 

Περισσότερα
Πώς να μειώσετε τη χοληστερόλη με τη διατροφή

Πώς να μειώσετε τη χοληστερόλη με τη διατροφή

Η χοληστερόλη είναι μια κηρώδης, λιπαρή ουσία που βρίσκεται σε όλα τα κύτταρα του σώματος .Το σώμα  χρειάζεται κάποια χοληστερόλη για να συνθέσει ορμόνες, τη βιταμίνη D και ουσίες  βοηθούν στην αφομοίωση των τροφίμων. Εάν έχετε υπερβολική χοληστερόλη στο αίμα σας, μπορεί να συνδυαστεί με άλλες ουσίες και να σχηματίσει αθηρωματική πλάκα αυξάνοντας τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Η χοληστερόλη ταξιδεύει μέσω του αίματος σε πρωτεΐνες που ονομάζονται λιποπρωτεΐνες. 

Περισσότερα
ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ

Τα φυτοφάρμακα χρησιμοποιούνται ευρέως και περιλαμβάνουν μια μεγάλη κατηγορία ουσιών που έχουν σχεδιαστεί για να σκοτώνουν ή να βλάπτουν ζωντανούς οργανισμούς σε φυτά ή ζώα, Είναι εκ φύσεως τοξικά και ενδέχεται να έχουν επιζήμιες επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία. Τα μικρά παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε τοξικές ουσίες στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων των φυτοφαρμάκων. Οι δυνητικές οδοί έκθεσης σε φυτοφάρμακα περιλαμβάνουν έκθεση κατά την ενδομήτρια ζωή , μέσω του μητρικού γάλακτος, μέσω της κατάποσης τροφίμων που έχουν μολυνθεί με φυτοφάρμακα και μέσω δερματικών επαφών.

Περισσότερα
Πώς να παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών

Ένας από τους επικρατέστερους μύθους υγείας είναι ότι θα πρέπει να πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια, γιατί δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να στηρίζουν αυτό τον ισχυρισμό. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η θερμοκρασία αυξάνεται, αυξάνεται και η εφίδρωση. Κάθε μέρα, το σώμα σας χάνει φυσικά το νερό μέσω του εντέρου, του δέρματος, των πνευμόνων και των ούρων. Η ύπαρξη σωματικής δραστηριότητας αυξάνει ακόμη περισσότερο την εφίδρωση,

Περισσότερα
Φυσική προστασία από τον ήλιο

Τα εσπεριδοειδή φρούτα όπως είναι το λεμόνι, το πορτοκάλι, το lime και το grapefruit, είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Έρευνες έχουν δείξει ότι η μακροχρόνια πρόσληψη βιταμίνης C μαζί με την πρόσληψη βιταμίνης Ε, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εγκαύματος από τον ήλιο. Επιπρόσθετα τα εσπεριδοειδή φρούτα περιέχουν ουσίες που μειώνουν το ποσοστό του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου του δέρματος και μείωση της βλάβης των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλείται από το ηλιακό έγκαυμα.

Περισσότερα
ΟΤΑΝ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΘΡΕΨΗ! ΤΟ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΚΕΙΚ ΚΑΡΟΤΟΥ

Το κέικ καρότου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές  στις Αγγλοσαξονικές χώρες  και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της αυθεντικής συνταγής. Μια από αυτές είναι και αυτή που προτείνω εδώ ,όπου έχουν γίνει κάποιες αντικαταστάσεις υλικών προκειμένου να κερδίσουμε σε θρέψη χωρίς να χάσουμε σε γεύση.

 

Υλικά

270γρ.καθαρισμένα καρότα τριμμένα στον τρίφτη ή στον πολυκόφτη

120γρ.μήλο καθαρισμένο, τριμμένο στον τρίφτη ή στον πολυκόφτη

180γρ.

Περισσότερα
Νηστεία της σαρακοστής

Η νηστεία της σαρακοστής, διαρκεί 48 ημέρες κατά τις οποίες αποφεύγεται το κρέας και τα παράγωγά του, τα ψάρια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά γι’ αυτό το λόγο συνήθως παρατηρείται μια αυξημένη  πρόσληψη των υδατανθράκων και των φυτικών ινών και μείωση της πρόσληψης των πρωτεϊνών και του λίπους.

Όλο και περισσότερες μελέτες τα τελευταία χρόνια υποστηρίζουν τις ευεργετικές επιπτώσεις που έχουν οι διατροφικές επιλογές της νηστείας στην υγεία. Σύμφωνα με τα επιστημονικά στοιχεία η νηστεία όταν εφαρμόζεται συστηματικά επιφέρει μείωση στα επίπεδα χοληστερόλης και στα τριγλυκερίδια,

Περισσότερα
Ιδέες για υγιεινά σνακ για τα παιδιά στο σχολείο

Το σνακ στο σχολείο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής στην καθημερινότητα των παιδιών. Είναι και αυτό ένα σημαντικό γεύμα που δίνει στο παιδί την ενέργεια που χρειάζεται  για να συνεχίσει τις δραστηριότητες της ημέρας και οφείλει να είναι χορταστικό, ισορροπημένο και πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες. Ένα σωστό σνακ αποτελεί το καύσιμο για σώμα και νου και βοηθάει στην νοητική διαύγεια κάνοντας την παρακολούθηση του μαθήματος ευκολότερη. Γεγονός είναι ότι τα κυλικεία των σχολείων πολύ σπάνια διαθέτουν υγιεινά σνακ,

Περισσότερα
X