Πώς να παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών

Ένας από τους επικρατέστερους μύθους υγείας είναι ότι θα πρέπει να πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια, γιατί δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να στηρίζουν αυτό τον ισχυρισμό. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η θερμοκρασία αυξάνεται, αυξάνεται και η εφίδρωση. Κάθε μέρα, το σώμα σας χάνει φυσικά το νερό μέσω του εντέρου, του δέρματος, των πνευμόνων και των ούρων. Η ύπαρξη σωματικής δραστηριότητας αυξάνει ακόμη περισσότερο την εφίδρωση,

Περισσότερα
Φυσική προστασία από τον ήλιο

Τα εσπεριδοειδή φρούτα όπως είναι το λεμόνι, το πορτοκάλι, το lime και το grapefruit, είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Έρευνες έχουν δείξει ότι η μακροχρόνια πρόσληψη βιταμίνης C μαζί με την πρόσληψη βιταμίνης Ε, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εγκαύματος από τον ήλιο. Επιπρόσθετα τα εσπεριδοειδή φρούτα περιέχουν ουσίες που μειώνουν το ποσοστό του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου του δέρματος και μείωση της βλάβης των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλείται από το ηλιακό έγκαυμα.

Περισσότερα
ΟΤΑΝ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΘΡΕΨΗ! ΤΟ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΚΕΙΚ ΚΑΡΟΤΟΥ

Το κέικ καρότου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές  στις Αγγλοσαξονικές χώρες  και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της αυθεντικής συνταγής. Μια από αυτές είναι και αυτή που προτείνω εδώ ,όπου έχουν γίνει κάποιες αντικαταστάσεις υλικών προκειμένου να κερδίσουμε σε θρέψη χωρίς να χάσουμε σε γεύση.

 

Υλικά

270γρ.καθαρισμένα καρότα τριμμένα στον τρίφτη ή στον πολυκόφτη

120γρ.μήλο καθαρισμένο, τριμμένο στον τρίφτη ή στον πολυκόφτη

180γρ.

Περισσότερα
Νηστεία της σαρακοστής

Η νηστεία της σαρακοστής, διαρκεί 48 ημέρες κατά τις οποίες αποφεύγεται το κρέας και τα παράγωγά του, τα ψάρια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά γι’ αυτό το λόγο συνήθως παρατηρείται μια αυξημένη  πρόσληψη των υδατανθράκων και των φυτικών ινών και μείωση της πρόσληψης των πρωτεϊνών και του λίπους.

Όλο και περισσότερες μελέτες τα τελευταία χρόνια υποστηρίζουν τις ευεργετικές επιπτώσεις που έχουν οι διατροφικές επιλογές της νηστείας στην υγεία. Σύμφωνα με τα επιστημονικά στοιχεία η νηστεία όταν εφαρμόζεται συστηματικά επιφέρει μείωση στα επίπεδα χοληστερόλης και στα τριγλυκερίδια,

Περισσότερα
Ιδέες για υγιεινά σνακ για τα παιδιά στο σχολείο

Το σνακ στο σχολείο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής στην καθημερινότητα των παιδιών. Είναι και αυτό ένα σημαντικό γεύμα που δίνει στο παιδί την ενέργεια που χρειάζεται  για να συνεχίσει τις δραστηριότητες της ημέρας και οφείλει να είναι χορταστικό, ισορροπημένο και πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες. Ένα σωστό σνακ αποτελεί το καύσιμο για σώμα και νου και βοηθάει στην νοητική διαύγεια κάνοντας την παρακολούθηση του μαθήματος ευκολότερη. Γεγονός είναι ότι τα κυλικεία των σχολείων πολύ σπάνια διαθέτουν υγιεινά σνακ,

Περισσότερα
Μυστικά για γερό ανοσοποιητικό σύστημα

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι στην ουσία η ασπίδα του οργανισμού μας απέναντι σε παθογόνους εισβολείς. Το ενισχυμένο ανοσοποιητικό προστατεύει το σώμα μας αποτελεσματικότερα  από ιώσεις,  γρίπη και  κρυολόγημα καθώς επίσης μειώνει τα συμπτώματα και τη διάρκεια ανάρρωσης από αυτά.Η αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως είναι η διατροφή, η άσκηση, ο ύπνος , το στρες κ.α. Έτσι λοιπόν γίνεται κατανοητό ότι σε μεγάλο βαθμό η άμυνα του οργανισμό μας βρίσκεται στο χέρι μας αφού μέσω δικών μας επιλογών μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.Αν λοιπόν είστε από εκείνους που αρρωσταίνουν συχνά κατά τη διάρκεια του χειμώνα,

Περισσότερα
ΒΟΤΑΝΑ,ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Τα βότανα, αρωματικά και θεραπευτικά, υπάρχουν σε πληθώρα στην Ελλάδα καθώς το κλίμα ευνοεί την ανάπτυξή τους. Από τα αρχαία χρόνια ήταν διαδεδομένη η χρήση τους στη μαγειρική αλλά και ως φάρμακα της εποχής προλαμβάνοντας και αντιμετωπίζοντας διάφορες παθήσεις. Η χώρα μας παραμένει μια από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως στη χρήση βοτάνων. Πολλαπλές έρευνες έχουν δείξει την αξία των βοτάνων για την υγεία μας και αυτό έρχεται να επισφραγιστεί από το γεγονός ότι η φαρμακοβιομηχανία συχνά αντιγράφει τη λειτουργία των βοτάνων για να δημιουργήσει φάρμακα στο εργαστήριο.

Περισσότερα
Σοκολάτα, η αγαπημένη όλων!

Η ιστορία της σοκολάτας  ξεκινάει στην κεντρική Αμερική όπου και καλλιεργήθηκε το κακαόδενδρο χιλιάδες χρόνια πριν. Η σοκολάτα αποτελούσε θεραπευτικό μέσο για κάποιους λαούς της περιοχής όπως ήταν οι Μάγια, οι Ολμέκοι και οι Αζτέκοι. Κατανάλωναν τους σπόρους κακάο αφού τους είχαν επεξεργαστεί κατάλληλα, σε μορφή ρευστού μείγματος το οποίο εκτός από κακάο και νερό περιείχε και διάφορα μπαχαρικά.  

Η σοκολάτα αποτελεί απόλαυση για τον ουρανίσκο, πολύ συχνά όμως η κατανάλωσή της συνοδεύεται με ενοχές.

Περισσότερα
Ελαιόλαδο

Ελαιόλαδο

Το «υγρό χρυσάφι» κατά τον όμηρο, το ελαιόλαδο, βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής χαρίζοντας την πλούσια γεύση του σε πλήθος φαγητών και εδεσμάτων, είναι γνωστό από την αρχαιότητα για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Πλήθος ερευνών έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται διαπιστώνοντας πολλές φορές τα οφέλη των συστατικών του στον ανθρώπινο οργανισμό.

Το ελαιόλαδο έχει λάβει τον τίτλο «Λειτουργικό τρόφιμο» εξαιτίας των πολλαπλών συστατικών του τα οποία έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι αποδεδειγμένο ότι το ελαϊκό οξύ που βρίσκεται σε αφθονία στο ελαιόλαδο μειώνει την κακή χοληστερίνη και βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών αποτελώντας έτσι σύμμαχο κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Περισσότερα
Όσπρια, ο διατροφικός θησαυρός!

Τα όσπρια αποτελούν έναν διατροφικό θησαυρό, αφού περιέχουν καλής ποιότητας υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός των τριών αυτών συστατικών κάνει τα όσπρια να έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ο οποίος αποτελεί και τους λόγους για τους οποίους είναι ιδανικά για τη διαχείριση ή ακόμα και τη μείωση του βάρους αλλά και ιδανική επιλογή για τους διαβητικούς. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη διαχείριση του βάρους είναι ωφέλιμα καθώς όταν τα καταναλώνουμε έχουμε παρατεταμένο αίσθημα κορεσμού οπότε αποφεύγουμε να καταναλώσουμε κάποια άλλη τροφή σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Περισσότερα
X